Sweet & Edible Easter Decor

Sweet & Edible Easter Decor
 
Two years ago I had opportunity to meet one of my blogging colleague,
dearest Sandra of  Ko to tamo blog.
She bakes amazing stuff!
 
 
Prije dvije godine sam dobila priliku upoznati kolegicu blogericu,
najdražu Sandru sa Ko to tamo bloga.
Ona peče čuda!



 
She have suprised me with her hand-made cookies.
She even cut out my name!
 
Iznenadila me je sa svojim ručno rađenim keksićima,
čak je izrezala i moje ime!
 
 


 
 We have spent one great aftenoon together
and made many plans to see each other again.
 
When I got home, I hid these cookies in a pantry -
I actually don't know why -
but, later on, was glad I did that!
 
Provele smo jedno popodne zajedno
i isplanirale buduće susrete.
 
Kad sam došla kući, sakrila sam keksiće -
ne znam zašto -
ali mi je poslije bilo drago radi toga!
 
 
 Two days later,
I hurt my back really bad and I was forced to stay in bed
with great pain for days.
 
Dva dana poslije,
toliko sam ozlijedila leđa da sam morala danima ležati u krevetu
uz velike bolove.
 
 
 
 
It all happend just before Easter.
Needless to say, I didn't prepare much by then becouse I thought I had plenty of time
for baking, cooking and decorating our home.
 
Sve se to dogodilo neposredno prije Uskrsa.
Naravno, do tada nisam baš puno pripremila za blagdan,
mislila sam da imam dovoljno vremena za kuhanje, pečenje kolača i dekoriranje kuće.
 
 



 
So, when pain medicine kicked in,
I managed to decorate Easter eggs.
 
My daugher boiled the eggs and I decided to leave them as they are.
I wrapped them up with thread-like lace,
handstitched the ends.
 
 
I, kad su tablete protiv bolova počele djelovati,
nekako sam uspjela ukrasiti uskršnja jaja.
 
Moja kćer je skuhala jaja, a ja sam ih odlučila ostaviti takvim kakva jesu.
Omotala sam ih čipkom od malo debljeg konca
(kupljeno u Kik-u), ručno zašila krajeve.
 




Beside my plate and eggs,
I have used everything else from Sandra's cookie box,
even the grass! ;)
 
Osim mog tanjura i jaja,
iskoristila sve sve ostalo iz Sandrine kutije sa keksićima,
čak i travu! ;)






 
Sandra's cookies looks great,
but they taste amazing, too!
 
Sandrini keksići izgledaju odlično,
a okus im je još bolji!
 


 
 
Look at all of these details ----
 
Pogledajte sve ove detalje ----
 
 
 
 
--- i prekrasne boje!
 
--- and beautiful colors!
 
 
 
 
I was so glad I hid these cookies few days earlier.
And I was extra glad to have a friend like her.
She didn't know it then, but she definitly saved my day!
 
Bilo mi je drago da sam sakrila ove kolačiće par dana prije.
I bilo mi je posebno drago što imam takvu prijateljicu.
Ona to onda nije znala, ali mi je definitivno spasila dan!
 
 
 
 
Happy Easter, everyone!
 
Sretan Uskrs svima!
 
 
 
 
 

Comments

  1. And happy Easter to you too Ana. I'm really sorry to hear about your back. I hope it's feeling much better now.

    P.S Your Easter decor looks lovely. I adore that beautiful blue color your fiend used to ice the cookies. It's so pretty and the contrast against the green is really striking

    ReplyDelete

Post a Comment

Komentari su više nego dobrodošli! Your comments are very very welcome!