Red Christmas Wreath / Crveni božićni vjenčić



Crvena je za mene boja Božića!

Red color equals Christmas!




Prošli tjedan sam radila adventske vjenčiće,
jedan crveni i jedan bijeli.
Od istog zelenila sam  još jedan vjenčić, ali za zid.
Postupak izrade vjenčića je isti, a pošto će ovaj ipak visiti,
dobro bi bilo neposlušne grane dodatno pričvrstiti cvjećarskom (ili nekom drugom) žicom
da ne popadaju.

Last week I had made some Advent Corollas,
one red and one white one.
I used very same greenery to make this wreath.
Process of making it is the same as I have described in my previous post,
but since I am about to hang this one, 
I suggest you to pin some branches down so they don't fall off.





Ideju sam dobila sa interneta, a pošto nemam orginalni link,
opisati ću svoj proces izrade.
Potrebna je žica savinuta u kružnicu.
Promjer moga budućeg vjenčića je 29 cm, tako je slučajno ispalo.
Potrebne su vrpce za izradu mašni.
Ove sam kupila u Narodnim novinama, svaka vrsta je duga 2 m,
a ukupno sam iskoristila 10 m.
Da je bilo još trake, ne bi smetalo :)

I got this idea from the Internet, of course,
but since I don't have link to original source,
I will describe my own process.
You need some wire bended into circle.
This wreath has 29 cm diameter.
You will be needing some ribbon, too.
I used 10 meters of ribbon for this project,
but it could handle some more, too :)




Izrezala sam trakice na 33 cm duljine,
dakle od jednog pakiranja sam dobila 6 mašni.
U orginalnoj ideji su se mašnice vezale oko žice,
ali to bi mi oduzelo previše materijala,
pa sam se odlučila na drukčiji način.
Trakice sam učvrstila za žicu sa 3 boda iglom i koncem
(gornja slika),
tada sam konac prebacila u dijagonalu dva puta sa jedne strane
 i dva puta sa druge strane formirajući slovo X,
stegla konac i dobila još ljepšu mašnu nego što bi dobila vezivanjem.
Naravno, konac mora biti u boji vrpce, da se posebno ne ističe.

I cut ribbon 33 cm long,
so I got 6 bows from one package of ribbon.
In original idea, all bows were tied up around wire,
but I had realized that would take more ribbon that I got at the moment,
so I decided to do it my way.
I attached ribbon to the wire with three simple hand stitch
(look at the photo above),
placed the thread diagonally 
and wrapped around the ribbon twice around one side 
and twice around opposite side forming letter X,
then pulled the thread to get even better looking bow!
Thread must be similar color as ribbon.





I nakon nekog vremena i  nekih 30 mašni,
dobije se lijepi žičani vjenčić.
Njega sam na zeleni pričvrstila sa cvjećarskom žicom i objesila na zid.

And, after a while and some 30 bows,
you get pretty wire wreath.
I placed it on my green wreath and pinned it down to it
and hanged it on the wall. 





Mašne se lijepo rašire da se nigdje ne vidi žica.

Spread bows nicely so the wire can't be seen.




Prednost ovog žičanog vjenčića je ta što se može koristiti i samostalno
ili u nekim drugim kombinacijama,
može se staviti i na vrata,
a trajati će godinama.

This wire wreath has lots of adventages;
it can be used on its own or in other combinations,
as door wreath, too
and it will last for years.





Sad samo čekamo da i vrijeme odluči da je Božić.
Malo se nadamo i snijegu :)

If only weather would realize that is almost Christmas.
We are hoping for some snow, 
even though snow is not common for our region :)

 
 
I am linking to these PARTIES


Comments

  1. Super, Ana, baš je bogat i jednostavan istovremeno, ma pefektan. Crveno, volim te, crveno.. uvek u doba ovih praznika :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sandra, vidiš li ti na prvoj slici što poznato? :)

      Delete
  2. Aaaa, cure moje, moje vjerne druge....

    ReplyDelete
  3. baš je predivan :D hvala za tutić
    pozz

    ReplyDelete
  4. U jednostavnosti je kljuc :))
    Otkako imam zver, nemam jelku..a i ovi vencici divno posluze kad mi treba dekoracija za sto. Samo umetnem debelu crvenu svecu i gotovo :))

    ReplyDelete
  5. I moja je crvena boja :) Ana, vjenac ti je prelijep!

    ReplyDelete
  6. Divne su ti mašnice na vijencu, baš mi se dopada :)

    ReplyDelete
  7. Savršen! Predivno si ga uradila! 5++++++++++++

    ReplyDelete
  8. Divan ti je ovaj venčić, znaš. ;)

    ReplyDelete
  9. Savršenoooo! ♥♥♥♥ E, ja to ne bih znala uraditi :D Ja nemam strpljenja za te stvari.

    ReplyDelete
  10. hvala na komplimentimaaaa! baš mi je drago da vam se sviđa!!

    ReplyDelete
  11. Divota i krasota! Uzivajte u tome

    ReplyDelete
  12. Beautiful Ana. The red ribbons look amazing against the green. Oh and I love all those beautiful books in the pics

    ReplyDelete
  13. Oh, that's a beautiful wreath, I love the contrast between the red ribbons and the greenery! Thank you for sharing at the Holidays Celebration Link Party. Pinned!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Featured today! Congratulations and thank you again for sharing! (http://keepingitrreal.blogspot.com.es/2016/12/holidays-celebration-link-party-2-features.html)

      Delete
  14. Ana, this is such a beautiful wreath!! You did a great job on this!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komentari su više nego dobrodošli! Your comments are very very welcome!