Advent cake / Adventski kolač


Sinoć tako ja razmišljam koji ću kolač napraviti danas,
za prvu adventsku nedjelju, i razmišljam i razmišljam...
I onda stavi Iskrica na svoj FB slijedeću fotografiju:
source: Internet
Ideja!
Orahnjaču, ali ne običnu, nego ovako izrezanu!
Great idea!
I just make a cake looking like that!

Moj recept (koji mi služi i kao baza za mnoge druge stvari) je slijedeći:
  • 500 g brašna
  • 50 g šećera
  • vanilij šećer
  • prstohvat soli
  • kvasac
  • 2 jaja
  • 1,25 dcl mlakog mlijeka
  • 100 g maslaca
  • 500 g oraha
  • 200 g šećera
  • 2 dcl mlijeka
  • malo ruma, cimeta
  • (nisam imala dovoljno oraha, pa sam ovo danas srezala na pola)
  • peći na 180°C nekih 40 min, odnosno dok ne pozlati
  • par žlica marmelade ukuhati u malo vode i preliti čim izađe iz pećnice
This is my receipe, that I often use:

  • 500 g flour
  • 50 g sugar
  • vanilla flavored sugar (one little bag)
  • salt
  • yeast
  • 2 eggs
  • 1,25 dcl mild warm milk
  • 100 g butter 
  •  mix everything together and let it rise
  • 500 g walnut
  • 200 g sugar
  • 2 dcl milk
  • some rum, cinnamon
  • I didn't have enough walnut today, so I cut everything  in half 
  • put everything in a bowl and on low heat and cook for few minutes
  • bake on 180°C for 40 minutes or less, untill it gets golden
  • few spoons of mermelade cook in little bit of water, glaze as soonest as it gets out of the oven
I tako je nastao advenski kolač,
u obliku adventskog vijenčića :)
And so this Advent cake appeared,
in a shape of an Advent wreath :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

This Advent cake was featured at:
Life on Lakeshore Drive
Thank you!!

Comments

  1. Savršeno, obožavam ovakve stvari. Sinoć me ubilo gledanje u ovaj kolač a i večeras će. Pravim već sutra i javljam.

    Hvala za recept.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hvala tebi :D
      nije mi se dalo sinoć prevoditi onaj češki recept sa ove slike, pa sam napravila po svome. probaj pa javi, obavezno

      Delete
  2. Jao meni,kad god vidim nesto ovako lepo,ja ogladnim:)
    Bezim:)))

    ReplyDelete
  3. Uh,dobro ti je uspeo.Ja sam ga pravila pre nekoliko dana,ali suvise fila(mak) pa se to razlilo i nije imalo formu i izgled za pokazivanje. Bas mi se jede ova orahnjaca..:)

    ReplyDelete
  4. gledam kolač i rastu mi zazubice. odoh po keks.

    ReplyDelete
  5. Divno! Pravicemo uskoro obavezno.

    ReplyDelete
  6. wow this looks really tasty, definetly will try it on my own the next days,
    amazing tutorial

    want to follow each other? i will defiently follow back

    my blog:
    http://thebizarrebirdcage.blogspot.de/

    ReplyDelete
  7. Odlična je ideja, tako je efektno! I sigurna sam jako fino.. predivno ti je ispalo, uredno, ma savršeno :))

    ReplyDelete
  8. Oh my! I would love a piece of this right now (or anytime)! It looks delicious!

    ReplyDelete
  9. Woow,kako dekorativno izgleda,već neko vrijeme se smjeram praviti ga,e sada si mi stvarno otvorila apetit..vjerujem da je prefin:)

    ReplyDelete
  10. Ahh, the beautiful shape! Reading the recipe, I can almost taste it. We make something similar in the oven with walnut and rum scent and it is called "cozonac".

    ReplyDelete
  11. cure, probajte ga napraviti, ne može loše ispasti :)

    ReplyDelete
  12. This looks amazing! New follower from the CHQ Hop. Hope you will hop over for a visit!
    www.heymommychocolatemilk.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Ma super izgleda, baš interesantno!!!!

    ReplyDelete
  14. yummmmmmmmm! Looks scrumptious! Thank for sharing at Meatless Monday!

    ReplyDelete
  15. Very beautiful and delicious looking!

    ReplyDelete
  16. Wow! that looks great. very nice job. I may have to make this tonight.

    Garrett @TheGrowingPatch
    www.growingpatch.com

    ReplyDelete
  17. Oh, this looks so delicious and so pretty, too! Thanks for sharing the great tutorial. Thank you so much for sharing again this week at A Bouquet of Talent!! Have a wonderful weekend.

    Hugs
    Kathy

    ReplyDelete

Post a Comment

Komentari su više nego dobrodošli! Your comments are very very welcome!